Tuesday, February 07, 2006

有點失望。。。

可能是帶點期望吧!

成績出了,63%,如果有65%便是merit了,現在只是 pass!90%就是High Honours了!

但總體評語也不錯,考官說演奏有自己的個人性格,亦同時不違背作曲家的思想(很喜歡這個評語,這也是自己一直想做到的),只是,不好的地方,老師及自已也知道,就是拍子有時不太穩定,太急及Beethoven那樂章技巧還未夠!

考官很喜歡我彈Chopin – 最高分,其次是Bach, 比較起來Beethoven是弱了,但分數也不太低!這樣的結果覺得很合理,也是我平時的表現!

我常會想,我還可以做得更好嗎,還是我應該停下來??

昨晚,錄影了一個音樂節目,訪問了Colieen Lee(蕭邦鋼琴比賽第六名),節目裡不停重覆一個訊息,學習音樂是很寂寞的。。。對自己來說,我已習慣了一個人在音樂上,不會感到太寂寞。。。路途仍會繼續的!

在拍子及技巧上要苦練多些了,希望在下一次考試中,會比今次更好!

10 comments:

Anonymous said...

congratulation!

San Wen Ji said...

我也有看那個節目。其實哪樣學習不是寂寞的?

tungpo said...

恭喜!

Hyacinthus said...

congratulation!

I read the program too. Can have chance to work/develop one's interest is the greatest joy of life even it's a bit lonely.

Ruth Tam said...

Congratulation!
I don't think studying music is particularly lonely. If one wants to excel in any area, one needs to spend more time than others on it alone. I didn't watch the program but I think artists are lonely because there's too much competition and they are egoistic. I can understand that but not particularly sympathise since it's a cost one needs to pay if one wants to be an artist.

Andy said...

Congratulations! Lonely or not is not particularly important, as long as music brings enjoyment and satisfaction to you.

Wo_木土人_od said...

U made it!!! Congratulations! Don't think whether you could do it better, you did try your best, didn't you? That's more than enough.

Sunshine said...

Congratulation!

It is not the result, but the process.
Same as living your life.
:-)

史路比 said...

你沒有聽過:「讀書不是求分數」嗎?
成績 =/= 一個人的價值

其實妳已經很不錯了!我想我只有52-53分..不過,夠了,我很懶,要求並不高~

同意ruth所說,代價也!相信妳我都不需要習琴到這樣的一個程度,人生是一種選擇,平凡也是一種幸福!

yuen luk luk said...

謝謝你們呀, 成績真是普普通通!

不過多謝你們提醒成績不是最重要...是過程嗎! 但是...我對自己仍是有點要求的,希望會做得好些!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......