Wednesday, April 26, 2006

新動向。。。

現在不規限自己每天也練琴,不用想着要上課,迫自己要練到怎樣,怎樣。。。不用了!

換來的是,更多的時間去見朋友,做運動,煑東西(我想放多些時間研究厨藝),看書,DVD,很多很多。。。發掘生活上的小趣味。。。


會嘗試自己去玩大提琴,可以彈到scale,才作打算,現在不想上什麼固定的音樂課程。

還有旅遊,攝影。。。很想不停的去旅行(這是我現在最最想做的事情,攝下旅途上的點滴)。

今天check了我的 mileage,原來我還可以換兩張東南亞機票,2007年便到期了!所以第一站,我會去大板,京都。。。

幾時出發??一個人的話,隨時也可以,但要找資料,上次也是跟朋友去,自己也沒有怎樣看地圖,要是一個人就要做好準備,但無論怎樣,我很想週圍去走走看看!

9 comments:

Daihung said...

對哦! 趁有能力, 還是多出外走走, 免得年紀大了就不能動身……

HanaMaru said...

哇!你有很多想做的東西喔。。。能做自己想做的事,是一大樂事。所以你決定暫時放下學琴(放下壓力),也是一件好事。所以你別再那麽傷感啦。。。
:)

Ruth Tam said...

I have a lot of travel books. I enjoy the planning process. Can lend them to you if you think it's useful.

Sunshine said...

Do what you want while you can, so that there is regret when you can't.

Best wishes.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

two ways to travel.
One is with a travel book and set some target you want to achieve.
One is without a travel book and just be there and go with the flow.

yuen luk luk said...

大雄, 係呀, 我都有錦諗...

hana, 唉...我就係感情用事囉,都係有d唔拾得老師, 好似有毛有翼就想飛錦...

Ruth, 我都好enjoy planning架, 有需要會問妳借, 謝謝!

sunshine, yes yes,I hope I have no regret in the future!

jy, of course is the 1st one la, can't travel without planning and travel book ah!

Hyacinthus said...

Interest is a life long accompany. Take a break and a rest doesn't mean you want to quit it. You may find something new after a refreshment soon.

yuen luk luk said...

風信子, 希望真的如妳所說啦!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......