Thursday, December 29, 2005

在工作上...

很想,很想在明年開始找新的工作,面對目前的工作有些無奈!

但,安於逸樂,一個懶字!懶得做履歷表,懶得見工!現時的工作也不是自己找的,是這裡的經理找我過來,一做便是五年了!

又怕面對新環境,新人事,基本上外面的人很恐怖的,做新人一定比人”蝦”死!

但無論如何,也要嘗試踏出第一步的呀!

但我又捨不得現時的薪金及假期!

好頭痕!

5 comments:

史路比 said...

對呀,踏出了第一步..就不用多想了~

程霜 said...

If you know this is gonna be a dead end street, why not turn around early before you go deeper/becomes too late? The deeper you go, the harder for you to turn around (or the price to turn around will keep on increasing).

Looking for a new job is like looking for a new relationship - if you know there is no positive result on a relationship, you will stop and turn around, right?

keng 坑 said...

我常在你的文字裡找到自己, 不過我是個"怕懶"的人, 所以沒有這麼煩惱.

yuen luk luk said...

史:希望係啦

程霜:幾時都係揾工如揾老工啦, 都要睇緣份的.

keng, "我常在你的文字裡找到自己" - 真的嗎??哈哈, 謝謝!

Ruth Tam said...

Good Luck. Do it when job market is good.

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......