Tuesday, February 27, 2007

LTCL。。。

暫時的一個目標就是考這個試,當然對一個差不多一年沒有練琴的人來說,難度很高。

可以考到這個試,等同完成一個音樂學位課程:

Licentiate (LTCL and LGSMD)

The standard of performance is equivalent to the performance component on completion of a full-time undergraduate course at a conservatoire or other higher education establishment.“

打算自己先練習一下syllabus裡的樂章,然後才找老師,因為我知道一找老師,我又會好沉迷於練習。

其實,我也未肯定是否合資格去考這個試?

6 comments:

Silence said...

What pieces are you going to play?

Wo_木土人_od said...

考這個試不須prerequisite,我以前也曾想過要考,可是對考試越來越灰心了...香港的考費多少? 我們這里要1,221馬幣,好貴!

yuen luk luk said...

寧靜, thinking still, most likely I will pick the pieces from Bach, Chopin or Lizst?? have you finished with this exam yet?

木木, 我記得最近睇過syllabus 要考完ATCL 或者Guildhall equivalent 的exam 先可以考 LTCL, 反而ATCL 係冇 prerequisite.

我未知道考試費幾多錢, 但我上一次都要HK$2400, 所以LTCL應該更多!

lu said...

do they still require passing AMusTCL before taking LTCL?

Wo_木土人_od said...

唔晒啊... LTCL recital 無須prerequisite,除非是teaching,又或者除非香港的syllabus和這里的不同.不過沒理由,都是Trinity Guildhall,可能再問清楚一些.

yuen luk luk said...

lu, I don't think so!

木木, you are right, I have double checked it, there is no prerequisite for both ATCL and LTCL.

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......