Sunday, June 18, 2006

令我有改變的文字...

最近有朋友問過我,看過什麼書會改變了我,我覺得看書不會令我有轉變,因為很多時候,看書是享受那過程,很多時候,看完也會忘記的!

但,反覆想這條問題的時候,我想起這段聖經裡的文字,十分喜歡,相信也是會改變我對愛的看法和怎樣去面對愛:

愛是恒久忍耐
又有恩慈
愛是不嫉妒
愛是不自誇
不張狂
不作害羞的事
不求自己的益處
不 輕易發怒
不計算人的惡
不喜歡不義
只喜歡真理
凡事包容,凡事相信,凡事盼望,凡事忍耐
愛是永不止息!

特別喜歡這四句:凡事包容,凡事相信,凡事盼望,凡事忍耐!

從前的我,不會做到經文裡的東西,但現在的我,好肯定的,我可以做得到!

4 comments:

Sunshine said...

Last year, when I am very depress due to a critical personal problem, one of my dear colleague gave me a bible as my birthday present. She left a note in it and pointed me to the words you have mention, giving me encouragement and enlightenment along the way.

This dear friend will be having her birthday on 7 July (coming soon). I will be there to gave her my blessing too.

http://raysofsunlight.blogspot.com/2005/12/review-gifts-of-year.html

P.S. : I am a free thinker, but I think a lot of teaching in different religions are worth understanding and practice.

Ivor said...

come to my place and listen to the song of these Bible words!

You'll have a relaxed, light version of the song/scripture!

yuen luk luk said...

sunshine, 我不算是一個教徒, 但會很喜歡聖經裡的一些文字,正如,佛經裡也會有我喜歡的東西一樣!

聖經是全世界銷量最高的一本書,所以我會有興趣知道它的重要性,但要我去看嗎,暫時還不可以!

Ivor,thanks, I will!

Ruth Tam said...

So good you can already do it. It's always my target.

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......