Sunday, November 20, 2005

煲粥...

煲粥其實也是一件很簡單的事情,大約一小時,也可以煲出一大煲粥!

煲粥也另我想起以前一個故事:

那時住宿舍,可以煲出一煲靚粥也是件很快樂的事情,很多香港人也流口水的!那時在宿舍認識的他,他是外籍人,他生病了,我便好心煲粥給他吃(他和我一起,也會吃中國菜的),但他的朋友看見我煲好的粥,竟然說是”rubbish",豈有此理,不識貨! 最後,他也吃了一點點,他是不喜歡吃的!所以,中和西,是有很多東西不能融合的呀!


7 comments:

史路比 said...

我唔係咁鐘意食粥,通常病左先會食..
係呀,唔同文化既人都係好難相處,朋友講d笑話我完全唔識笑,講idiom我都唔明.. 唔~

Ruth Tam said...

Take Care. It's getting cold. Need to get prepared for Winter. The winter in Hong Kong is worse because there's no heat inside normally.

yuen luk luk said...

我咪病鬼咗囉!

Ruth, 妳寫咗我心中的說話呀, 香港冬天的家實在很凍, 很凍呀!

Ivor said...

My wife likes 煲粥 even though we are healthy!
My friends ask if we're sick when we 煲粥...
sometimes, do some "sick" things in your healthy time, you won't get too bad when you're really sick!

Ruth Tam said...

I always think 煲粥 is a luxury. It takes a lot of time. That's why I have never tried and I don't know how to do it.

thecosmos said...

我煲粥煲到後來都像只是把煮熟的飯粒泡在水裡面。

yuen luk luk said...

其實煲粥真係唔難哦, 最難就係落幾多米! 不過, 我唔病都鐘意食粥嫁!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......