Wednesday, November 23, 2005

創作。。。


昨晚,臨瞓前,坐定定聽了兩首這隻可愛CD 的音樂(對不起老師,我不是坐定定聽古典),感覺很有創意,那些音樂全是一位台灣女孩子的創作,呀,但沒有留意故事是否也是她自己的創作!CD內有一個關於那些音樂的故事及漫畫,可以一邊聽,一邊看,一邊感受那音樂的意思!

我又想,我們可否也創作一些這類型的東西呢,我和史路比負責音樂,散文集可以寫故事,cuckoo可以畫漫畫或創作音樂也可以,這樣我們的CD便可以出世了,你們有興趣嗎??我覺得很好玩呀!

8 comments:

San Wen Ji said...

哈哈!很好啊!留待我們看星時取靈感啦!

Hyacinthus said...

don't just talk here. have to take action and put idea into real matrial. my friend was in this way at the begining and finally won prizes for his creation :)
I am here waiting yours, add oil!

Ruth Tam said...

Yes, interested. It's feasible. Just need some time.

程霜 said...

You can ask Victor to do promotion and marketing (he is HOT now:)), Hyacinthus to calculate the risk factor, and have Ruth solicite funding sources. Pema can do the photos for the CD cover and inserts, Sheta be the audio mixing recording engineer.

I can see the whole project team is set.

Wo_木土人_od said...

很羡慕啊!我都想參你們玩.(不請自來,丟臉!)^____^

yuen luk luk said...

我真的會做的呀, 不過唔知幾時開始呢?? 作曲一直是我由細到大都想做的事, 不過我的功力有限, 我的知識/理論都只係8級樂理程度, 未夠功夫的!

木土人, 妳和Ruth 可以做我們的音樂顧問呀!

Wo_木土人_od said...

顧問? 我邊可以跟ruth比啊? 做個旁聽的已經很滿足啦.

Pema said...

我也想參與啊 !

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......