Thursday, September 22, 2005

Wednesday with Gill (33)。。。

Beethoven – "nightmare" 的那部份,老師說還比以前差了,唉!心下沉了,怎麼練極也不好,這是第一次就算我怎樣努力也練不好的地方,這就是我的 “limitation”嗎?我已打定輸數這部份會失分最多! 但, 我不會灰心的呀, 最多考完試後, 繼續練好這個technique, 一定會練好的!

史路比也在她的 blog裡說彈Mozart有點吃力不討好,其實,我發覺Sonata (奏鳴曲),好像不太適合我們彈, 所以我也覺得彈 Beethoven 的Sonata 也是沒有多太信心!

今天彈Bach的一首慢節拍的舞曲 - Sarabande, 老師說太strong了, 他問我這是一個什麼意境, 我說, 好像在郊外, 很寧靜, 一切像是在靜止狀態中...... 這樣, 我便一邊想, 一邊彈, 效果是做到些了!

其實, 老師不要看著我, 我的表現會好點的, 始終不喜歡別人看著我彈琴, 週身唔舒服, 怎會表現出我想表達的東西哦?


8 comments:

Andy said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Andy said...

You have my sympathy - I gave up playing the violin some years ago because of my inability to cross the technical threshold.

Ruth Tam said...

1. Beethovan Sonatas are not easy. You don't see many young pianists playing them. They would rather go for something more technically demanding. So, the examiner will know this.
2. In a performance, we always try to attract people's attention to watch us. It's a good sign if people are watching you.

yuen luk luk said...

Andy, I don't want to give up ah!

Ruth, no. 2 is a very good point, I will think over it. thanks.

Andy said...

I am not saying that you should give up. I just shared your frustration. You should not give up! Keep going and you will be proud of yourselves later!

史路比 said...

andy: can't visit your blog.. why?

yuen luk luk said...

Andy, 我明白你的意思的, thanks for your sharing ah! 真的入不到你個blog哦?

Wo_木土人_od said...

考試前水平會有些下降,很正常的,不好太在意.一切盡心就好!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......