Thursday, January 19, 2006

小小貝多芬。。。

最近做了小小貝多芬,有他的缺憾,但沒有他的音樂才華!唉!

貝多芬的缺憾是什麼 - 聽不到東西!

我的左耳,因為耳道彎彎曲曲(正常人是比較直),所以很容易藏污垢,現在左耳聽東西不太清楚,當聽見有其它聲音的時候,還會有回聲, 聲音好像兩邊撞,忍了差不多一個月,也沒有看醫生,但這星期終於忍不住了!

我以前就試過左耳完全聽不清楚才走去看醫生,那感覺真的怪怪及不好受的呀!

通常5-10年便要見一見耳科醫生,由細睇到大我的耳科醫生退休了,明天是一個新醫生!


也希望這是我的老毛病,不是什麼大問題!

************

20/1/2006

今天清了很多污垢。。。唉吔,舒服哂,新醫生叫我每年也要見吓佢,做清潔哦,我覺得,唔駛啦,聽唔到嘢先揾佢!

9 comments:

San Wen Ji said...

看醫生就乖啦!

tungpo said...

清了耳垢應該就沒事的!

HanaMaru said...

保重啊。。。

cm said...

唉!每個人都總有些小毛病!

Anonymous said...

Dear Yuenyuen,
My mom's left ear became sudden deaf without any reason for two days. So she went to see the doctor and been hospitalized for a week and then recovered without any good explanation too. There are so many things we couldn't understand. Her friend's right ear was deaf also suddenly but she couldn't recover. Again, without good reason. So, you must go and see doctor asap. I remembered the doctor said if my mom came to hospital a day or two later, then she might not be able to recover even after hospitalization.
I know your case may not be serious, bless you.

Sunshine said...

take care! Chinese New Year is coming.
:-)

Wo_木土人_od said...

我每年是見牙醫...又快去見他了!

yuen luk luk said...

每年也要見牙醫, "女人"檢查, 還要加上耳科..真的怕怕呀!

史路比 said...

有得”檢查”好過冇得檢查啦,係咪?^^

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......