Tuesday, January 03, 2006

Tuesday with Gill。。。(41)

新的一年,第一堂。。。“十吓,十吓”!

老師說,可能我是腰骨肚,不教訓我,哈哈!

應該要收拾心情的了,兩首早前要來做relaxation exercise 的 樂章:(1)Scarlatti’s sonata K.403 and (2) Mozart’s Fantasie in D 也正式彈奏了。不是太艱辛的樂章,其實自己比較喜歡彈一些難度高一些的,有挑戰性嗎,這樣,我便會很積極的,但現在自己這樣懶散也是因為那些樂章比較容易的原固呀!

但老師說“Mozart’s pieces are easy for kids but difficult for professional”! 很有趣的說法呀,問老師點解呀,老師說妳應該自己會明白的!哈哈,我似明不明啦,彈Mozart 始終彈不出那種味道來的,但我很喜歡Fantasie in D這首樂章,希望有改善!

昨晚,在英文台看了 “In search of Mozart”,一個很不錯的節目,今天和老師討論,他很利害,記得每一個小節,我取笑他怎麼變得這樣好記性,不似他呀,他覺得很好笑說,因為昨晚才看完,可能過多一,兩日,他便完完全忘記了。沒有記性就是我們的Gill老師呀!

8 comments:

史路比 said...

ok啦,一開始叫妳彈深既,妳都會冇心機架..好快就會在狀態架啦~

Ruth Tam said...

I love that piece, if I remember correctly. Is it the one that sounds quite romantic? That's a piece I learn myself for fun.

Hyacinthus said...

喜歡的,不用刻意也會上心

Andy said...

I agree entirely with your piano teacher. Mozart sounds easy, but to play it well requires tremendous musical sense and "technique". Not many professional could play Mozart well.

yuen luk luk said...

史: 其實我要每日練琴先可以keep住個 mood, 懶得一日, 第二日就唔想彈!

Ruth: 係呀, 好romantic嫁, 係我自己揀的, 冇咁悶嗎! 個melody非常錦好聽呀,我會比心機彈好佢的!

風信子: 有道理呀!

Andy: 你給了我一個很好答案, 謝謝!

Ruth Tam said...

Besides technique, I think Mozart's music require the heart of a child. That's why children can play it well. Mozart died at a young age and even when he's an adult, he's not quite aware of what's happening around him. That's why I feel about his music.

yuen luk luk said...

Ruth, quite a good point!

史路比 said...

arhahahaha... "heart of a child".. no wonder i found it nice to play.. :p

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......