Wednesday, May 11, 2005

Tuesday with Gill (20) ....

今天學到:

1. 彈 trill 絕對不能夠用4, 3手指, 但我一直也喜歡用這個指法, 老師說4手指的一個joint位對彈 trill 是有阻礙的 - 怎麼以前的老師沒有和我說??

2. 真的在音樂上找到一份喜悅! 有些樂章彈得好, 有些還需多練, 但上完堂後那份得著, 令我很開心呀!

7 comments:

史路比 said...

用4/3去彈trill係好遲鈍架,我都唔鍾意; 2/3係最靈活既..以前老師都冇講呀,不過感覺係咁囉..^^

史路比 said...

yeah~~ 妳彈左幾首啦?

yuen luk luk said...

都係果3首囉, Beethoven - 2nd movemnet, Bach - 3 more suites to go (very fast tempo), Chopin - the final section.

how about you?

and cello?

Wo_木土人_od said...

有冇試過1/3彈trill? 我覺得都几難,但以前老師說几好用的...

史路比 said...

木土人:有呀!都好靈活架..^^ (好細心喎~哈!)

圓圓: Mozart - 3rd mvt; Brahms (1st bit); Bach - Toccata (not yet started); Schubert (can't remember la... ar ><)

oh.. i want to learn cello but see if you wish to if there's only u & me..

Wo_木土人_od said...

我都是覺得几難...因為一長一短...好像好不even囉...

yuen luk luk said...

Snoopy, of course I want to learn la, can start anytime!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......