Sunday, February 06, 2005

歌與歌詞...

這是分不開的... 聽著歌, 看著歌詞份外有味道.

假如只聽不看, 我覺得會聽不出歌的神韻來(但總沒有太多時間坐著看歌詞呀!).

最近在On Goethe裡聽/看到一首歌, 有好的melody(簡簡單單的鋼琴伴奏)及詞, 沒有流行曲的元素, 但很有味道的:

<我很喜愛第一段歌詞>

Somebody by 楊乃文

作詞:林暐哲 作曲:M.L.Gore 編曲:李雨寰/林暐哲

藏在最深的夢 埋在最深的我 永遠站我這一邊 從不曾改變 而我同樣也會 支持他到永遠 他會專心聽我 當我有話要說 關於我們這世界 和生活的種種 也許我會犯錯 甚至有一點點迷惑 他會靜靜等候 卻不會輕易被我的想法左右 通常他不同意我 可是到了最後 他會瞭解我 喔....

想找個人來關心 關心我的生命 每一個思緒和每一次呼吸 他點亮另一盞燈 打開另一扇門 讓我學會去愛 我所有的恨 我不想要變成一個盲從的人 寧願試著看清所有的事情 當我閉上眼睛 渴望得到平靜

4 comments:

goethe said...

我鐘意佢英文原唱歌詞多d。

不過,到而家,都唔明首歌最尾兩句,會攪到咁樣。

(之但係,我就係鐘意個種缺憾美...)

I want somebody to share
Share the rest of my life
Share my innermost thoughts
Know my intimate details
Someone who’ll stand by my side
And give me support
And in return
She’ll get my support
She will listen to me
When I want to speak
About the world we live in
And life in general
Though my views may be wrong
They may even be perverted
She’ll hear me out
And won’t easily be converted
To my way of thinking
In fact she’ll often disagree
But at the end of it all
She will understand me
Aaaahhhhh....

I want somebody who cares
For me passionately
With every thought and
With every breath
Someone who’ll help me see things
In a different light
All the things I detest
I will almost like
I don’t want to be tied
To anyone’s strings
I’m carefully trying to steer clear of
Those things
But when I’m asleep
I want somebody
Who will put their arms around me
And kiss me tenderly
Though things like this
Make me sick
In a case like this
I’ll get away with it
Aaaahhhhh....

Anonymous said...

其實想問好耐, 原唱者是誰?? 我諗我都會鐘意的.

其實中,英文歌詞的意思差不多, 不過, 英文歌詞的第二部份寫得好過中文.

goethe said...

英文﹖
米depeche mode囉。
播楊乃文版本之前,我係個blog度播過架。
所以呢,勤d睇我個 blog喇。
^^

又,somebody係出自衣隻碟

http://shopping.yahoo.com/p:Some%20Great%20Reward:1921004559:page=tracks

隻碟,絕對買得過 (如果你鐘意聽 80s 電子流行曲的話)。

yuen luk luk said...

Oh, 係depeche mode?? 我有聽呀, 不過唔多覺的...不過果首DM 都好聽!

楊乃文隻CD, 我已經download 咗落我部電腦度, 不過未落MP3, 因我想聽聽D歌詞睇吓有無feel先!

另外, 有無邊度可以download 多些英文歌(除了WinMX), 我唔介意要比錢download 歌的. 唔該!

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......