Thursday, July 14, 2005

Wednesday with Gill (27)


這個星期改了今天上鋼琴課.

今天已交了考試的費用 $2,250, 加上下星期再交鋼琴課的費用, 真的很"容"呀, 可以足夠去日本旅行了!

值得嗎?

我在想, 如果今次考試順利的話, 我會再考多一個level, 便可能會將鋼琴停下來. 這兩年放了很多時間在鋼琴上, 生命中好像還有很多事情的呀.....雖然, 可能不再學鋼琴, 但我仍然會繼續彈琴的, 有機會的話, 也要開始教學生了!

老師今天很可愛, 當我在彈奏時, 他看見一隻蚊, 便拿起相片中的電蚊拍拍蚊, 令我覺得很好笑, 也不禁要和那電蚊拍拍照留念, 因為那電蚊拍好像已經買不到了吧?? 老師說是在上海買的!

也和老師討論練習的事情, 考試很可能會在10月第一個星期或是最尾的星期, 要是在10月頭的時候, 便只有兩個多月了~~~~~~~~~

時間可否過得慢一點? 我真的有點恐懼呀!


11 comments:

冬冬 said...

my dad is obsessed about that 電蚊拍... everytime I go back to Hong Kong he always wants me to bring one back to the US! I always refuse, cuz there's no mosquitoes around here lah~ :)

Ruth Tam said...

Don't worry. Enjoy. I love the feeling working very focus toward a goal.

史路比 said...

oh... thank you for always reminding me on it... i'm a bit hesitate now.. wuwuwu.... ><...

史路比 said...

oh.. by the way, mr. G is so cute ar! ^^

San Wen Ji said...

那麼十一月可以去旅行嗎?

yuen luk luk said...

我有時諗諗吓, 驚到由心度震出來呀!

Elaine,當然啦, 很期待呀! 你們決定去台灣嗎? 我會再去北京的(如果有伴的話)

yuen luk luk said...

冬冬, 香港好似買唔倒的!

Ruth, 我不容易集中精神的, 尤其是考試有人望著我時....唉!

Ruth Tam said...

When performing, we want people to look at us and we use all our charisma to attraction people's attention.

Stay focus in your playing and you will be fine. Don't worry there are people looking at you.

yuen luk luk said...

Ruth, I can hardly focus on playing when somebody is looking at me!!!!

Thomas Lee said...

時間慢些,你還恐懼多些,速戰速決吧,返正你已準備就緒!

史路比 said...

aiya...見到圓圓就有恐懼感呀!!*O*

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......