Thursday, August 25, 2005

五條問題。。。

1. 你覺得自己是男性(Male) 還是女性(Female)?
2. 你覺得自己是海洋(Ocean) 還是河流 (River)?
3. 你覺得自己是動物 (Animal) 還是植物 (Plant)?
4. 你覺得自己是智慧(Wise) 還是聰明(Smart)?
5. 你覺得自己是黑(Black) 還是白 (White)?

我的答案是:

1. 女性 - 雖然看似獨立, 但內裡還是有女性的一面!
2. 河流 – 渺小好些!
3. 植物 – 喜愛大自然, 喜愛一遍綠!
4. 聰明 – 智慧一定沒有, 間中會有小聰明!
5. 白 – 好像純潔, 簡單一些!

8 comments:

Carrie said...

1. Though both male and female could be sentimental, I still my strong sentiments contribute much to my feminity.

2. I think I am "Ocena", with some part very hot, reflective and welcoming, and some part very cold, dark and distant.

3. Plant, contributed by the passiveness deep down inside. I would like to reach for something, I yearn for something, but I found that I am confined and lack the ability (physically and mentally) to reach out.

4. If I MUST choose either one, I would choose "Wise", coz I think if I really have some wit, that would be something very subtle. Also, I believe that "Wise" is an accumulation of experience and thoughts, which I believe I have already gained a little in some aspects (and yet still much more to gain as time pass). Smart sounds like more in-born and extrinsic. It is a quality easily to be spotted out. I believe I don't have such quality.

5. I am black. My thoughts are always too complexed and I tend to worry much. I think its closer to black.

HanaMaru said...

我覺得自己是:
1)男性,我很粗魯。
2)海洋,喜歡海闊天空
3)動物,有一雙腳,喜歡去哪裏就去哪裏
4)兩個都選唔落手
5)灰,邪惡時黑,天真無邪時白。

圓圓,答完係唔係有性格分析咖?

yuen luk luk said...

你們做時已經分析緊自己啦, 不用再特別用文字來弓解釋!

Hana, 4, 5, 妳還未十分了解自己, 要思想吓啦!

Ruth Tam said...

1. Male, I am direct and honest, though I am emotional too.
2. Ocean, I like things that are grand and full of power.
3. Animal, don't like to stay at one place.
4. Wise, because I am not smart.
5. Black, I can accept many things and ideas.

kay said...

男性 - 雖然會用 facial product,雖然有時感情用事,但是我想法 logical,我不依賴,還有,我讀軟件工程的,所以我覺得自己是男性。

海洋 - 我愛無邊無際的海洋,也可能我不愛河流

植物 - 我被動,我愛靜,我愛想,我愛綠色,我愛花和草的味道。

聰明 - 我沒有龐大的資料庫,但我有解決問題的能力。

黑 - 我覺得愛想的男人是會喜愛黑色的,這只是我個人的想法。

btw, 我是路過的。

Wo_木土人_od said...

1. 男性
2. 海洋
3. 植物
4. 智慧
5. 白色

第1和5是覺得,2,3&4是希望...

Hyacinthus said...

1. 男性
2. 海洋
3. 植物
4. 智慧
5. 白色

唔理佢是真的或是希望,我會咁覺得~~

yuen luk luk said...

謝謝你們的答案, 這不是一個心理分析, 只是在思考答案中, 你會發現自己了解自己多些嗎?

Tasmanian Sky

塔斯曼尼亞的天空, 影了很多天空的照片, 回來香港後的幾個星期, 仍很懷念這個旅程, 這個天空......